02 september 2007

Ta 3 betala för 2

Det är ju faktiskt riktigt bra så som Skopunkten har med "ta 3 betala för 2"! Vi har handlat där måånga gånger och oftast blir det ju skor till barnen för dem sliter ju nåt otroligt på sina skor. Ett exempel är när William förra vintern fick ett par sjyssta fodrade kängor, vi kommer hem och jag förklarar att du får INTE åka snowboard med dem här utan du måste ha dina riktiga snowboardskor då. Vad händer!?...jo mycket riktigt så gör han tvärtemot och provar ändå att få in sina skor i de vassa snowboardfästena, och inget säger han heller förrän jag får syn på skorna i hallen med två stora tygbitar i tåänden som står rakt upp! 'my god''

Idag var det dags att införskaffa ett par stövlar till Emmis och Willis fick två par skor. Ett par gympisar att ha inomhus och ett annat fodrat par nu när kylan e på väg. Det dumma är att även fast affären ser ut att vara fullproppat med pjucks, så tycker jag ändå att de har lite för lite att välja på. Som t.ex gympisarna som man ska ha inomhus på idrotten/bandy, det fanns ju bara 1 variant att välja och vi får väl se om dem passar, fanns inte hans stl så jag tog en stl större. Nu ser jag att jag borde ha köpt ett par nya tofflor till mig själv för dem gapar i tårna som jag har på mig :)

Inga kommentarer: