05 februari 2008

Jag tror jag spricker!

Idag är det fettisdagen och jag åt min första semla för i år, mumsfilibabba! Men oj vad svullen jag känner mig nu ;)
Nyss fikat på jobbet och alltså slukat en semla, supergod med mandelmassan krossad i grädden, i like! Vi småpratar lite och in kommer en doktor som börjar sin mening innan hon talar med -Jjjjooooå. (på härlig äkta skjånskja ;)...hon pratar och pratar och sen när hon går ut så säger jag till mina kollegor att jag tyckte det lät så kul när hon sa "jo" så där typiskt skånskt uttal.
Fniss fniss, och sen dyker hon precis efter att jag sagt det upp igen (för hon glömde säga en annan sak), och säger igen -Jjjjooooå. Alltså jag tror jag skulle brista ut i asflabb, jag fick en sån där härlig, fast lite jobbig, bubblande känsla i magen. Jag trodde jag skulle spricka! med andra ord. Jag lyckades dock bibehålla mitt lugn utåt sett, hoppas jag...men när hon sen gick igen så...SPRACK JAG :)

Oj, plikten kallar. Dags för lite "journaling"...nä jag menar skriva i patienternas journaler alltså ;) Roligare än så blir det inte för tillfället.

1 kommentar:

Anonym sa...

hej sis va kul du skriver, gott med semla själv har jag inte ätit någon än, har istället svullat i mig godis.