15 september 2008

Allround-objektiv

Minns ni macroobjektivet som gick sönder? Ja, nu har även det andra objektivet gått sönder, och säkert kamerahuset också. Jag vet inte vad jag gör för fel, känner mig lite frustrerad faktiskt. Kan det vara så att det hände nåt riktigt galet med kameran när jag hade satt dit makroobjektivet fel? Om någon läser här som kan nåt om systemkameror så får ni gärna komma med förslag eller tips.

Vi var ute på promenad i helgen, tog med kameran för att fota lite, och plötsligt börjar den liksom "knorra" och ställer inte in fokus och det går inte att ta nån bild. Vi tar bort objektivet och försöker stänga av kameran men den låter fortfarande konstigt, även från kamerahuset enbart. Provar objektivet på vår äldre analoga systemkamera och den fungerar inte...

Vi har ju garanti kvar på kamerahuset så det blir till att skicka in den, hoppas det går fort bara för vi vill ju ha med den på Thailandresan. Och det är väl bara att inse att vi får köpa nytt objektiv. På netonnet fanns det ett allround-objektiv, någon som har erfarenhet av dessa? Det verkar ju vara bra för då behöver man ju inte två objektiv då denna har brännvidd 18-200 samt vidvinkel-tele-zoom. Det enda jag saknar på den är macro.

3 kommentarer:

Mindi sa...

Hej vännen!

Åh såååå tråkigt med kameran. Sånt får ju bara inte hända.... gråt, gråt. Hoppas att det ska lösa sig snart för er!!!!

Jag har en KONICA Minolta kamera som är rätt så värdelös..... jag drömmer om en ny bättre kamera. Vad vad det för någon du köpte nu igen?

Stor kram
M I N D I

Lisa sa...

Vi har en Sony DSLR-A300 digital systemkamera. Jag hoppas också att det löser sig snart.

Anonym sa...

Åh va roligt att du har mailat mig :) Har inte haft tillgång till internet fören nu. Jag ska läsadet på en gång.
Ha en fin dag.