12 december 2008

Singer


Men alltså, hur kan jag glömma bort att blogga om detta! Emma har länge velat att vi ska köpa tyger så vi kan sy på den gamla maskinen Singer som vi har här hemma. Jag är däremot den som inte var speciellt förtjust i syslöjden i skolan, men nu önskar jag att jag nog var lite mer uppmärksam. Vi har fått en hel del tyger av Emmas kompis i Sorunda så nu har vi faktiskt satt igång och öva lite på den där maskinen. Det gick bra först, vi sydde lite hit och dit så det blev en påse med lite vanlig raksöm. Det tog ett tag innan jag kom ihåg att den där stora ratten på höger sida är den man vrider upp nålen med för hand...nog om det. Vi sydde lite till och hoppsansa så blev det visst lite trassel. Jaha nu då? Bara genom att titta på hur den övre tråden är trädd igenom den där maskinen gjorde mig nervös. Jag pillar inte här tänkte jag, och ropade således på mannen i huset....*gapskratt* Men han fixade det faktiskt! Med lite hjälp från en bok jag hittade som jag fått av svärmor en gång i tiden, ja maskinen är också från henne förresten. Sen kunde lilla fröken fortsätta att sy och hon stortrivs verkligen med det! Så nu blir det till att köpa in lite fina tyger i julklapp, tråd och sånt där annat tillbehör som kan behövas.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är bra Lisa=) Sy på! Ha det bra!

Kram Sofia