21 januari 2009

Fiskfjäll

För länge sen köpte mannen i huset en himla massa fiskolja, Omega3, som han tänkte att vi skulle börja äta. Jag tyckte först att tabletterna såg lite stora ut fånig som jag är, men mannen började äta. Sen visade det sig att han inte tål dem på nåt vis och dem låg sen i vår fina lilla apoteks-korg (röriga korg) länge länge. Det gick månader och jag tyckte att det är ju synd att ingen äter dem förstås, och det kan ju vara bra med lite Omega3 om vi inte äter fisk så ofta. Så jag började äta dem och det har varit jättebra, tills jag tråkigt nog upptäckte att utgångsdatumet var nära, så jag fick kasta dem. Det stod även i nån tidning att högkoncentrerade Omega3, som dessa var, inte var bra för kärlen och kan bidra till åderförkalkning. Men tydligen ska naturläkemedlet Eskimo3 samt EskimoKids vara en bra fiskolja. Perfekt för jag har redan börjat med EskimoKids till barnen.

Så iväg till apoteket och handla som alltid slutar med samma sak. Jag går förbi korgarna och tänker äh jag behöver ingen korg. Sen står jag i.a.f där i kassan och har famnen full med grejer! Det blev Eskimo3 + EskimoKids för den var slut hemma, tandborstar och plåster. Det låter inte mycket men det är klumpigt att hålla i. Dock ska man tydligen äta 3 st Omega3-tabl 1 - 3 ggr per dad!... Jag tog 1 igår och 2 idag så får vi se om jag kanske tar 3 imorgon...till slut ser jag väl ut som en gädda.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag får ge lucas eskimokids också men skulle behöva det ena o det andra själv. både järn och omega.
nu börjar han dessutom få ont i halsen går ju halsfluss nu å annat skit,

kram

Lisa sa...

ja börja med Eskimokids det är jättebra, han kanske håller sig lite friskare då också.