04 februari 2009

Baka semla del 1

Yepp, ni läser helt rätt. Jag och barnen har bakat semmelbulle! Längre kom vi inte för klockan är mycket nu och barnen sover. Men själva bullen är klar och sen ska den fyllas med massa gott som mandelmassa och grädde...slurp!

Apropå mandelmassa så var det just det jag hade missat att handla så efter jobbet idag for jag iväg. Ringde hem för att höra om det saknades nåt annat och sen fick jag memorera mandelmassa, lingonsylt och brunsås. Orden for runt i huvudet som ett mantra och jag åkte till Lidl, vilket jag inte skulle ha gjort för där fanns det ju bara såsen. Iväg till Coop då och går rakt in i en låda full med små korvliknande paket, på skylten står det "mandelmassa"...jag blir helt ställd och tänker "mandelmassa, mandelmassa,...det låter bekant på nåt vis...OCH! Då kommer jag på mig själv att jag har gått och tänkt "marsipan" inne på Lidl...mohahahahaaaa NO WONDER att jag inte hitta det där!

Hemma är maten inte klar, maten blir till slut klar efter att sonen brände alla köttbullarna och vi stekt på nya, moset var klart och såsen. Under tiden frågar William vad jag handlat...-ja lite mandelmassa och annat. -Ja ja, utbrister William för han har ju hört i skolan att det snart är semmeldagen, och säger att vi ska ju ha mandelmassa och grädde. ATTANS, jag glömde köpa grädde,...men puh det stog en i kylen, fast den har gått ut, äsch! Det blir ju inga bullar ätna ikväll ändå. Så del 2 av semmel-baket kommer, och kanske även en bild :)

Inga kommentarer: