14 augusti 2007

En dag på mammas jobb

Idag följde Emma med mig till jobbet för dagis var stängt. Själv är det ju inte så värst spännande för jag har ju gjort det här i över tio år :)..men för Emma är det ju spännande förstås. Tog med mig kameran, men upptäckte sen att jag glömt minneskortet. Tog ett par bilder med mobilen istället men det är ju ingen bra kvalité så jag lekte lite med bilderna och gjorde två av dem i "sepia-stil" samt la över en "mask".


Hon har hjälpt mig med diverse kontorsgöromål som kopiera papper och lägga i läkarnas korgar, sortera in journaler, gå iväg med posten och sånt. Fast hon fick ju såklart prova skriva också...lite...fast inte i patienternas journaler dock. Ibland blev det ju lite långtråkigt för henne men vi var kvar till halv 3 sen åkte vi hem för att bada i poolen. Men det gick ju inte för vattnet var alldeles grönt,..hm så nu måste vi chock-klora, pH:a och byta filter.

Ikväll är det "So u think..." (orkar inte skriva ut hela namnet :), och det måste jag ju kolla på. Innan dess kanske jag ska scrappa lite. Det som tar emot är att jag varje gång måste plocka ur allting ur mina skokartonger som jag förvarar alla prylar i. Åh, vad jag önskar ett kontor/hobbyrum/gästrum. Ja allt i ett liksom. Men i vårt hus finns det ingen plats för det som det ser ut just nu. *lessen i ögat* Men suget kanske tar över orkeslösheten så till slut kanske ni får se en ny LO.

Förresten så har jag lagt in en slide-show längst ner på min bloggsida, där jag visar alla LO´s jag gjort.

Inga kommentarer: