08 augusti 2007

Frisk luft & paket

Rensat ur skallen med en härlig promenad idag. Det var ett tag sen jag gick, ska ta tag i det igen tänkte jag. Tog med MP3 och gått i takt till Linkin Parks senaste,...såå bra fast lite svårt att hålla takten till vissa låtar ;) Men den skivan har ett par grymt bra låtar!

Kommer hem och hinner säga godnatt till barnen, som förstås alltid ska trilskas och vilja det ena och det andra, men nu tror jag dem har somnat. Har läst ut boken "En shopaholics bekännelser" som faktiskt var riktigt bra. Jag har kommit in i en läsperiod nu och har lånat en bok på biblioteket som heter "Svinalängorna".

Ikväll ska jag se på "so u think u can dance". Såg det igår med och dem är ju bara för bra!! När en del av paren dansar så tappar jag nästan andan, dem är helt otroliga!


Fick ett paket från Scrapit idag,..*kliar* Tog en bild för jag skulle vilja ha lite råd,..sist jag bad om det fick jag inte direkt några svar..kanske för att inte så många scrappare har hittat till mig än. Jag vet inte,..men om nån nu läser det här och har några råd och tips till mig så blir jag supergla! Som ni ser här nedanför så har jag beställt nåt som kallas för "urban chic frames", ett genomskinligt papper från Hambly med fina ramar på "screenprints". Jag undrar alltså hur man använder dem? När jag beställde så trodde jag att det var som typ rub-ons men det är det ju inte *undrar* Hoppas på lite hjälp.
I övrigt så har jag inte scrappat nåt nytt än, har väntat på de här grejerna och ännu ett paket från Panduro ska komma snart.


2 kommentarer:

Emilia sa...

Vilka mysiga layouter du scrappat! Det genomskinliga pappret kallas för overlay och du klipper ut ramarna och så kan du sätta de över foton eller annat. Antingen om du har något genomskinligt lim, annars kan du använda häftklamrar eller brads kanske. Jag har inget riktigt bra lim, men jag brukar använda dubbelhäftande genomskinlig tejp och sätta under mönstret så syns det inte. Ha det bra!

Lisa sa...

Tack! Nu måste jag köpa dubbelhäftande genomskinlig tejp ju :)